Samtykke kampagne

Visuelt koncept til Samtykke kampagne

Uden løftede pegefingre, men med et mål om at bidrage til at skabe en stærkere samtykkekultur og give et sprog for sex, lyst og grænser, har KK Design i samarbejde med kommunikationskolleger og Københavns Politi skabt en kampagne, der sætter fokus på det københavnske natteliv, som et trygt sted at færdes.

Designløsningen kredser om det vigtige øjeblik - lige dér på dansegulvet, i baren eller i garderoben på natklubben – hvor du mærker musikken der pumper, og suset af kysset - og hvor du samtidig skal mærke efter, om du er ok med situationen. Vi valgte at fotografere et ungt par i målgruppen, som er opslugt af hinanden, for at fange stemningen og slå tonen an til budskabet: "Lige her skal vi være enige".

Kampagnen er udbredt på flere platforme - både i det københavnske byrum på plakater, klistermærker, postkort samt på sociale medier og web: www.sexmedsamtykke.kk.dk