Samtykke-kampagne
Uden løftede pegefingre, men med et mål om at bidrage til at skabe en stærkere samtykkekultur og give et sprog for sex, lyst og grænser, har KK Design i samarbejde med kommunikationskolleger og Københavns Politi skabt en kampagne, der sætter fokus på det københavnske natteliv som et trygt sted at færdes.
Designløsningen kredser om det vigtige øjeblik - lige dér på dansegulvet, i baren eller i garderoben på natklubben – hvor du mærker musikken, der pumper, og suset af kysset - og hvor du samtidig skal mærke efter, om du er ok med situationen. Vi valgte at fotografere et ungt par i målgruppen, som er opslugt af hinanden, for at fange stemningen og slå tonen an til budskabet: "Lige her skal vi være enige".
Kampagnen er udbredt på flere platforme - både i det københavnske byrum på plakater, klistermærker, postkort samt på sociale medier og web: www.sexmedsamtykke.kk.dk