Cykeltyveri-kampagne
Kampagnen sætter fokus på tyveri af elcykler, der er særligt populære blandt de københavnske cykeltyve. Kampagnen er udviklet i tæt samarbejde med kommunikationskolleger og Københavns Politi.
I tråd med de øvrige tyverikampagner fra Købehavns Kommune er også denne kampagne i designet holdt i en stram collage-illustrationsstil, i håb om at genkendelsen giver hurtige associationer til tyveri. Dette design er fjerde i rækken, hvor en forstørret 'tyve-hånd' stjæler fra københavnerne, og den rangerer nu blandt vores designklassikere, som er blevet godt modtaget af både københavnere og turister.
Kampagnen er synlig i byrummet - dels ved uddeling af postkort og DIY-nøgleringe - uddelt af Københavns Politi og kommunens medarbejdere - samt i byrummet på plakater og plakatsøjler. Desuden via korte film til SoMe, som på finurlig vis gør opmærksom på, at du skal huske låse din cykel.